ponedjeljak, 18. siječnja 2016.

Zasto menstruacija kasni?


Posve je normalno da mjesečnice izostaju ako ste trudni, dojite li ili se približavate menopauzi. No izostanu li u bilo kojem drugom životnom razdoblju, patite od amenoreje (izostanka mjesečnice).

Postoje primarna i sekundarna amenoreja. Primarna je amenoreja pojava kad mjesečnica u djevojčica ne počinje prije 12. godine. Glavni je uzrok amenoreje nizak postotak masnoća. Djevojke moraju imati 17 posto masnoća prije nego što počnu mjesečnice jer su masnoće materijal za stvaranje estrogena tijekom ciklusa.

Sekundarna je amenoreja pojava kad djevojčica uredno dobije mjesečnicu, no ona zatim nekoliko mjeseci izostane. Mnogi uzroci izostanka mjesečnice nisu vrlo ozbiljni. Ipak, niste li imali mjesečnicu tri ili više mjeseci, posjetite liječnika. To je mjera opreza.

Mjesečnice mogu prestati ako ste trudni te ako vam je štitnjača prekomjerno, ili, pak, nedovoljno aktivna, imate li sindrom policističnih jajnika, ako vam je razina hormona prolaktina visoka (a taj se hormon stvara tijekom dojenja, ali i ako ste pod stresom), ako ste prije vremena ušli u menopauzu i zbog brojnih drugih razloga.

Najčešći je lako izlječiv uzrok sekundarne amenoreje suvišna ili nedovoljna tjelesna težina. Ako ste neuhranjeni ili ako ste naglo izgubili 15 posto tjelesne težine, tijelo će to protumačiti kao razdoblje gladi. Stoga će ukinuti sve sustave koji nisu nužni za golo preživljavanje, pa tako i sustav razmnožavanja.

Tijelo prima signale da nema dovoljno hrane za prehranu djeteta i vas samih pa tako sprečava začeće. Prekomjerna tjelesna težina također može uzrokovati izostanak mjesečnice jer što više masnih naslaga imate, to više estrogena stvarate. Iako je određena količina masnoća nužna za ovulaciju, višak je masnoća može spriječiti.

Ukratko, za normalan mjesečni ciklus ključna je optimalna težina. Najbolje ćete procijeniti jeste li pothranjeni ili pretili izračunate li indeks tjelesne mase, odnosno omjer svoje visine i težine. Ako ste pothranjeni, nastojte povećati tjelesnu masu unosom zdravih kalorija, ponajprije složenih ugljikohidrata. Ako ste pretili, razmotrite razuman program za gubljenje suvišnih kilograma.

Mjesečnice mogu izostati i zbog prenapornog vježbanja, koje može smanjit količinu masnoća u tijelu, ili stresa. istraživanja su dokazala da emotivna trauma ili bilo kakav pritisak koji dodatno opterećuje sustav uzrokuje lučenje hormona stresa što ometaju rad hormona kojima tijelo jajnike potiče na stvaranje i otpuštanje jajne stanice.

Amenoreju možete dobiti i kad prestanete piti kontracepcijske pilule. Jednostavno ne počnete opet dobivati mjesečnicu. To može značiti da ste kontracepcijskim pilulama potisnuli kakav drugi problem, primjerice sindrom policističnih jajnika ili bolesti štitnjače.

Liječnik će vam vjerojatno ultrazvučno pregledati jajnike i poslati vas na krvne pretrage kako bi provjerio razinu hormona. Bude li sve u redu, vaši su hormoni još mamurni i neuravnoteženi od utjecaja kontracepcijskih pilula.

Autor: S.G.    savjetnica.com


četvrtak, 22. svibnja 2014.

Zašto kafa 3 u 1 nije dobra za vas?

Kafa je naš mali čarobni napitak, bez kojeg ne možemo zamisliti početak dana i veselu zabavu s prijateljima.

Obična "turska" kafa ima mnoge prednosti u odnosu na instant kafu 3 u 1.

Instant kafa ima vrlo mali sadržaj zrna kafe. Kafa koja se koristi za pripremu 3 u 1 je lošijeg kvaliteta i većina pozitivnih svojstava se gubi tokom termičke obrade.



U instant kafi sadržaj zrna kafe u njima je minimalan, a korišteno zrno lošijeg je kvaliteta jer se većina pozitivnih svojstava gubi tokom termičke obrade.

Prekomjerno konzumiranje kafe može izazvati psihičku, ali i fizičku ovisnost. Koliko puta ste osjetili glavobolju kad niste popili kafu prema vašem dnevnom rasporedu? Koliko puta ste osjetili preskakanje srca kada ste popili previše kafe?

Tajna pozitivnog učinka kafe na zdravlje je umjerena konzumacija. Turska kafa je bogata mineralima, posebno magnezijem i manganom.  Ima jaka antioksidativna svojstva, sadrži vitamin B 3. Kafa utiče pozitivno na moždane ćelije, štiti od ateroskleroze, tromboza i nekih vrsta raka.

Pozitivna svojstva kafe ne mogu se potvrditi za instant kafu.
Glavni sastojak 3 u 1 kafe je šećer u kombinaciji sa drugim štetnim tvarima, kao što su glukozni sirup, biljna mast i razni emulgatori koji su kancerogeni.  Hidrogenizovana biljna mast može biti izvor štetnih transmasnih kiselina, što negativno utiče na srce i krvne sudove.
Polifosfati u instant kafi su regulatori kiselosti, ali  imaju loš uticaj na zdravlje kostiju.
Instant kafa sadrži male količine kafe, od 9 do 17% kafe, ali sadrži prirodne regulatore kiselosti, natrijumove soli limunske kiseline, fosfate i prirodno sredstvo protiv zgrudnjavanja. Sve navedene materije negativno utiču na zdravlje.


Kofein je alkaloid koji uzrokuje budnost i ubrzava rad srca. Instant kafa sadrži više kofeina nego obična kafa.  Nije preporučljivo da dnevni unos kofeina prelazi 300 miligrama. Šoljica instant kafe ima pribilžno 100 miligrama kofeina.

Instant kafa može uzrokovati i prekomjerno izlučivanje kiseline u želucu.

Pojedine vrste instant kafe sadrže glukozni sirup, vještačke zaslađivače, aspartam i acesulfam K. Sve navedene materije prema nekim studijama mogu izazvati rak.
Nakon ovog članka svi bi trebali da se zapitamo koja vrsta kafe će biti naš omiljeni izbor?



utorak, 22. travnja 2014.

Savjeti za sretan dan

Sreća je u vama i oko vas. Samo je morate pronaći i uhvatiti!

1. Probudili ste se, protegnite se u krevetu i recite sebi: "Danas mi niko i ništa neće pokvariti dan." Dobra knjiga i jutarnja kafa su odličan početak dana. Poljubac i zagrljaj su još ljepši za početak dana. Ako nema nikoga pored vas, zagrlite knjigu ili mekani jastuk. Samo se nasmiješite!



2. Budi zadovoljan činjenicom da si zdrav, budi zadovoljan onim što imaš i teži da dostigneš ono što nemaš!

3. Smijeh je pola zdravlja. Smijeh oslobađa hormon sreće. Smijeh štiti od raka i srčanog udara. Okruži se pozitivnim ljudima.

4. Spakuj kofere i putuj sa prijateljima ili osobom koju voliš. Ovaj vikend je sjajna prilika za bijeg od svakodnevice. Otvori kasicu za ovakve namjene. Štedi polako i vidjećeš kako se svota novca neprekidno povećava. Razbij kasicu kad dođu sunčani dani i put pod noge! Nemoj zaboraviti fotoaparat. Fotografije su najljepše uspomene.

5. Zagrli, dodirni i poljubi osobu koju voliš.

6. Francuski i italijanski su tako seksi. Počni su učenjem nekog stranog vremena. Možda upoznaš neku zabavnu osobu koja dijeli slična interesovanja.

7. Opet kažem, ljubite se. Poljubac izaziva leptiriće u stomaku, ali istovremeno smanjuje bolove, pojačava imunitet, opušta um i popravlja vaše zdravlje.

8. Misli na svoje fizičko zdravlje. Vježbaj, trči, plivaj, pleši, pjevaj i radi ono što voliš.

9. Slušaj svoje srce,  slijedi svoje snove i nikada nemoj odustati!

10. Sreća se gradi iz dana u dan, sa svakim novim uspjehom i svakim novim osmijehom. Korak po korak i ostvarićeš svoje snove.




utorak, 15. travnja 2014.

Život čine male stvari

Mnogi od nas smatraju da nisu rođeni pod sretnom zvijezdom. Mnogi od nas smatraju da sreća zavisi od porijekla, imovinskog statusa, životnih okolnosti. Mnogi stručnjaci za emocije smatraju da sreću čine male stvari i da se osjećaj sreće može pretvoriti u naviku, odnosno skup svakodnevnih navika.

U nastavku slijede mali savjeti kako popraviti raspoloženje i zadržati osmijeh na licu.

Smijeh je pola zdravlja
Smijeh je izuzetno zdrava navika. Za vrijeme smijeha mišići lica šalju signale u mozak za kreiranje dobrog raspoloženja. Svaki dan odvojite vrijeme za smijeh. Ne morate imati spektakularan razlog, ali se uvijek možete sjetiti nečega što je bilo smiješno i ponovo se nasmijati.



Recite "Hvala"
Izražavanje zahvalnosti je zdrava navika i popravlja raspoloženje. Kada neko učini nešto lijepo za vas, recite "hvala". To će vas usrećiti oboje. Ljudima sa kojima smo bliski možemo napisati pismo, mail ili sms u kome ćemo izraziti zahvalnost.

Isplanirajte zabavu
Put iz snova je vaša želja na duge staze. Za ostvarenje dugogodišnjeg sna treba mnogo vremena i novca. U periodu dok štedite za svoje savršeno putovanje, isplanirajte i ostvarite nešto lakše. Ne zaboravite da i samo isčekivanje lijepog događaja donosi zadovoljstvo.

Šetnja je dobra za vaše zdravlje
Šetnja u prirodi je najbolja opcija da  osvježite tijelo i duh. Još ako isplanirate šetnju sa voljenom osobom, vaši hormoni sreće će postići maksimalan nivo.

Jedite zdravu hranu
Glad izaziva nervozu. To ste sigurno već primjetili. Ponekad raspoloženje može poraviti porcija hrane koju volite. Nemojte pretjerivati. Crna čokolada čini nevjerovatne stvari za vaše raspoloženje.

Uradite nešto lijepo za druge

Uradite nešto jednostavno,  pustite nekog u redu ispred vas ili nazovite nekoga iz porodice koga niste nazvali dugo.  Kada pomažemo drugima, popravlja se i naše raspoloženje.

Prepustite se maštanju i uživajte u onome što radite

Uživajte u dobroj knjizi, muzici, filmu, kuhanju, razgovoru, kupite sebi cvijeće, ofarbajte sobu. Nemojte na trenutak razmišljati o obavezama i stvarima koje morate uraditi. Razmišljanje o nezavršenim poslovima stvara strašno psihičko optrećenje. Polako, opustite se. Sve se može stići, kada postoji dobra organizacija i ventili za opuštanje. Ne razmišljajte previše o prošlosti i budućnosti, uživajte u sadašnjem trenutku i uživajte u svom životu. Ne zaboravite da nemate rezervni!



srijeda, 25. prosinca 2013.

Zašto je opasan hronični stres?

Svaka osoba ima svoje male i velike brige i probleme i svi smo ponekad uplašeni i zabrinuti.  To su normalne ljudske emocije. Ukoliko brige postanu pretjerane, onda počinjemo ozbiljno narušavati naše psihičko i fizičko zdravlje

Briga se javlja zbog straha od nepoznatog i neizvjesnosti u situacijama kada predviđamo neku potencijalnu opasnost. Bazira se na sposobnosti ljudskog bića da predviđa buduće događaje, a služi da nas zaštiti od opasnih situacija. Svakodnevno brinemo za sebe, svoju djecu, svoje najmilije, naše prijatelje i sve ljude koji su nam dragi i koje volimo. Brinemo se zbog neizvjesnosti.




Emocionalno zrela i psihički zdrava osoba ima sposobnost da napravi razliku između zdrave i nezdrave brige.
Zdrava zabrinutost nam omogućava da se pripremimo za potencijalne opasnosti. Služi za rješavanje problema.

Nezdrava briga narušava naše zdravlje i blokira našu kreativnost . Osoba koja je izložena pretjeranoj količini zabrinutosti neprekidno akumulira stres, što sprečava normalno funkcionisanje organizma.  U ovakvim situacijama javljaju se napetost, poremećaji sna, iscrpljenost, pad imuniteta, umor, smetnje koncentracije, bolovi u vratu i mišićima i kao završni stadij može da se javlja generalizovani napad anksioznosti i panike.
Osobe koje su izložene prekomjernom stresu češće pade od opsesivno-kompulsivnog poremećaja, hipohondrije, neprekidno umišljaju tešku i neizljčivu bolest, žele da ih drugi vide kao paćenike i svijet vide u crnoj bolji.

Postavlja se pitanje: "Kako se dovodemo u situaciju da naše brige postanu tako teške i hronične?"

U životu je granica između normalne brige i prekomjerne brige vrlo tanka. Kada čovjek jednom pređe tu granicu, onda upada u začarani krug, gdje neprekidno misli na najgori mogući ishod: "Šta ako obolim od leukemije ili raka?" "Šta ako izgubim posao?", "Šta ako se moje dijete razboli?"...
Osoba koja se brine zbog gubitka posla neprekidno živi i grču i strahu i pravi sve veći broj grešaka.
Pretjerano brižan roditelj blokira razvoj svog djeteta.


Kako se osloboditi briga?

Ljudi koji su zaokupljeni brigama propuštaju najljepše stvari u životu, propuštaju povoljne prilike, jer su blokirani strahom. Od života ne smijete zahtijevati apsolutnu sigurnost, jer je nikada nećete imati. Prihvatite neizvjesnost kao sastavni dio života i živite svoj život. Drugu priliku vjerovatno nećete imati!

Pretvorite nezdravu brigu u zdravu zabrinutost i skratite joj rok trajanja.
Zapamtite za cijeli život da je pretjerana briga kontraproduktivna i da vam ništa dobro neće donijeti.
Hronična zabrinutost je destruktivna oštećuje vaše srce i mozak.

Vježbajte strategije rešavanja problema. Suočite se sa svojim strahovima i pobijedite ih. Kada ih pobijedite, vidjet ćete da i nisu bile tako strašne, teške i opasne.
Pronađite načine da se opustite i mislite isključivo pozitivno.
Lijepe stvari se dešavaju onima koji očekuju lijepe stvari.
Lijep dan vam želim.




utorak, 26. studenoga 2013.

Kako biti sjajan na poslu?

Koliko god je moderan svijet u kome živimo, muškarcima je i dalje znatno lakše putovati kroz život. Niko ih ne osuđuje i sve im je dozvoljeno. Koliko god mi je teško da to priznam, ovo  je i dalje svijet muškaraca. Istinu treba gledati u oči. Sredina u kojoj živimo je oštra, ponekad čak i okrutna prema uspješnim, otresitim i ambicioznim ženama.



Biti majka je najljepša stvar na svijetu.  Za kompletan osjećaj sreće je takođe važna i poslovna sfera. Žena je produktivno biće, koje takođe želi da stvara, da ispolji svoju produktivnost, kreativnost i da svakodnevno doprinosi ljepšem životu svoje porodice, koliko god članova ona imala.
Samohranim majkama je znatno teže, jer se svakodnevno susreću sa tihim i glasnim osudama i mnogobrojnim predrasudama, a moraju biti dovoljno jake da zadrža osmijeh i da svoje malo sunce izvedu na pravi put.

U nastavku slijedi nekoliko vještina koje bi svaka žena trebala da poznaje ukoliko želi da bude uspješna na poslu i da izbjegne svakodnevni stres.

1. Dobar tim je izuzetno važan za poslovni uspjeh. Koliko god mislite da sve možete sami, ponekad i vama treba pomoć. Predivan je osjećaj kada neko uspješno završi neki posao umjesto vas. Osjećaj da se možete osloniti na kolege na poslu je takođe neprocjenjiv. Osim toga, radni dan je ljepši u dobrom društvu.

 2. Ne smijete biti kruti formalisti, jer nikada ne znate kako će se završiti radni dan i šta vas čeka u narednim danima. Morate biti fleksibilni. Naučite se prilagođavati. naučite prihvatiti kritike. Fleksibilnost se uči iz dana u dan. Niste vi najpametniji na svijetu. Kritike ponekad svima  teško padaju, ali svakako nas čine produktivnijim i čuvaju od novih  grešaka. Nikada se nemojte truditi da danas završite apsolutno svaki posao. Sigurno vam to neće poći za rukom. nešto treba da ostane za sutra, ali napravite listu prioriteta u svojoj pametnoj glavi.

3. Odmor je neophodan svima. U trenutku kada osjetite umor i pad koncentracije obavezno napravite pauzu. Poslije kratkog odmora nivo energije raste i lakše ćete obaviti posao koji vas čeka.


4. Ignorišite ljude koji šire tračeve i truju vašu radni sredinu. Ignorišite negativne ljude i negativna razmišljanja. Nemojte se osvrtati na tračeve. ja se uvijek sjetim dobre stare izreke koja kaže: "Za dobrim se konjem prašina diže." Radite najbolje što možete i onako kako smatrate da je ispravno.


5. Ponekad treba prihvatiti rizik. Nemojte se plašiti neuspjeha. Strah je najveća prepreka za ostvarenje vaših snova. Nemojte pretjerivati s preuzimanjem rizika, ali ponekad napravite ono čega se jako plašite, ako duboko vjerujete da je vaša odluka ispravna. Rizik se često isplati!

Dragi moji prijatelji, želim Vam prijatan još jedan dan na poslu.

četvrtak, 31. listopada 2013.

Kako razvod utiče na zdravlje?

Došla su neka tamna vremena. Danas više ne postoji sistem moralnih vrijednosti na koji se možemo osloniti, spokojni,  jer znamo da plovimo pravim putem. Pitam se: " Šta je u današnje vrijeme pravi put i čemu naučiti djecu?"
Danas više ni brak nije svetinja i sve veći broj brakova se završava razvodom. Da li su besparica i težak život jedini pravi razlozi? Gdje je tu ljubav?
Nikada mi neće biti jasno, kako ljudi koji su se nekada voljeli, mogu tako brzo zamrziti jedno drugo? Nažalost, u najvećem broju slučajeva su djeca ona koja u konačnici najviše pate.




RAZVOD PREDSTAVLJA OGROMAN STRES ZA NAŠ ORGANIZAM. Osim bure negativnih emocija, razočarenja, tuge, ljutnje, bola, straha, usamljenosti, patnje, pokreće i cijeli niz zdravstvenih problema, koji mogu biti jako opasni.

1. Jedna od njih je stanje koje nazivamo hronični stres. Ovo stanje nije praćeno brzim nastankom i brzim nestankom uz povišen nivo adrenalina. U hroničnom stresu reaguje nadbubreg i produkuje velike količine hormona kortizola, koji ima niz negativnih posljedica po organizam.
Kortizol povećava krvni pritisak i dovodi do oštećenje srca. može izazvati ulkus na želucu. U trenutku kada počnemo gubiti kontrolu nad našim životom, i kad više ništa ne ide kako treba, nadbubreg reaguje povećanom produkcijom kortizola i pokreće pakleni proces hroničnog stresa iz koga se vrlo teško izvući. Ukoliko ne možete prevazići razvod sami, potražite pomoć profesionalne osobe. Sjetite se izreke: " Nije sramota pasti, sramota je ne pronaći snagu da se ponovo ne dignete."

2. Razvod dovodi do pada odbrane u organizmu i znatno oštećuje vaš imunitet. To se ponovo može objasniti povećanom produkcijom kortizola. U ovakvom stanju ste ranjivi i osjetljivi na razne infekcije, prehlade, gripe, upale pluća i slično. Takođe postoji povećan rizik od autoimunih bolesti. Pokušajte stabilizovati emotivnu sferu i vaš imunitet će se vratiti u normalan režim.


3. Razvod izaziva probleme sa snom
Razvod braka se odražava i na  kvalitet sna. Samo saznanje da ste sami u krevetu proizvodi stres i stvara osjećaj uznemirenosti. Tako postepeno ulazite u začarani krug.

4. Poslije razvoda često se javlja depresija i društvena izolacija, anksioznost i depresija.

5. Problemi s varenjem su često posljedica razvoda, odnosno povećane izloženosti stresu mogu se javiti žgaravica, povraćanje, mučnina ili sindrom iritabilnog crijeva.

 6. U stanju hroničnog stresa utjehu pokušavate pronaći u slatkišima. Višak kilograma je redovna posljedica stresa. Masna hrana je tako ukusna i tako utješna. Prestanite s tim. Vi ste i dalje lijepa i pametna osoba, bez obzira što niste imali dovoljno strpljenja ili sreće u ljubavnom životu.

Pokušajte s jogom, meditacijom, trčanjem i vježbama dubokog disanja.  To su stvari koje sigurno pomažu da se osjećate bolje.

Kriza identiteta je obavezan pratilac razvoda. Gubite samopouzdanje i vjeru u sebe. Pitate se gdje ste pogriješili? Vi sigurno niste isključivi krivac za razvod.

Ne zaboravite da svaka tuga u životu prolazi.
Poslije kiše uvijek dođe sunce i koliko god vam je sada teško, jer ste razočarani, uplašeni, tužni, usamljeni, život ide dalje. Sjetite se osmjeha malog djeteta koje vas voli i koje vas treba.
Ne zaboravite svoje prijatelje i ljude kojima je stalo do vas.
Sigurno će doći bolji dani, samo nastavite vjerovati u sebe, u ljubav i ljude koji vas vole.