subota, 22. listopada 2016.

10 stvari koje žena treba znati o muškom mozgu

Najpopularnije predodžbe o muškom mozgu su zasnovane na istraživanjima o muškarcima u dobi od 18 do 22 godine, što su uglavnom studenti koji puno eksperimentiraju…hmmm… i to najčešće – s pivom :-). Ali, muški mozak strahovito varira tijekom života i predstavlja suprotnu sliku od uvriježenog mišljenja da je muškarcima samo seks na umu.

muški mozak


1. Muškarci žele stabilnost

Obično se kaže da su žene te koje se žele skrasiti, a da muškarci cijeli svoj život žele divljaju i da se provode. Međutim, muškarci su nakon tridesete godine primarno fokusirani na rad i brigu o obitelji. Naravno, neki muškarci se teže vežu od drugih…

2. Tko je šef?

Nestabilna hijerarhija može izazvati anksioznost kod velikog broja muškaraca. Jasno definiran lanac komande, kao onaj koji se prakticira u vojsci ili na većem broju radnih mjesta, snižava razinu testosterona i obuzdava agresiju kod muškaraca. Dakle, motiku u ruke 🙂

3. Očinstvo mijenja hormone

Muški mozak postaje posebno spreman za suradnju u mjesecima prije nego što postane otac. U ovom periodu, kod muškarca dolazi do hormonalnih promjena – povećava se razina prolaktina, a snižava razinu testosterona što potiče roditeljsko ponašanje.

4. Stariji muški mozak je – cool

Muškarci se natječu oko žena i statusa dok su mlađi, a u poznim godinama do izražaja dolaze suradnja i druženje. Nekoliko studija je čak pokazalo da stariji muškarci nisu zainteresirani za nadmetanja bilo koje vrste. Umjesto toga, pozornost im više privlače veze i poboljšanje zajednice u kojoj žive.

5. Otac i igra – super kombinacija

Specifični način igre očeva i djece (spontanost, zadirkivanja i slično) može pomoći djeci da bolje uče, budu samouvjerena i pripremljena za stvarni svijet. Također, očevi koji imaju aktivnu ulogu roditelja imaju i nižu razinu testosterona zbog čega su stabilniji i zadovoljniji članovi društva.

6. Obrana teritorija

Jedan od muških poslova, govoreći u terminu evolucije, je obrana teritorija. Iako i žene imaju posesivnu stranu, muškarci mogu postati nasilni kada im netko ugrožava ljubavni život ili teritoriju.

7. Joj! Buljenje u žene je neminovno!

Testesteron “narušava” dio mozga koji je zadužen za kontrolu impulsa, a kod muškaraca ga ima šest puta više nego kod žena. Ovo će vam objasniti zašto muškarci bulje u žene – to se događa automatski, a dokaz tome je da oni vrlo često zaborave na ženu kada im je ona izvan vidokruga.

8. Fokusirani na rješenja

Iako većina studija pokazuje da su žene osjetljivije od muškaraca, to nije baš u potpunosti i točno. Muški mozak jednako reagira kada se netko nalazi u stresnoj situaciji ili u problemima. Međutim, muškarci će više povesti računa o tome kako riješiti problem nego što će biti rame za plakanje.

9. Osjetljivi na usamljenost – život s ženom im je terapeutski!

Usamljenost više utječe na muškarce nego na žene, jer su manje spremni na društvene kontakte i stvaranje novih prijateljstava. Zbog toga im je život sa ženom zapravo vrlo koristan i, na određen način, terapeutski.

10. Više su emotivni! Što???

Muškarci imaju daleko jače emotivne reakcije, ali samo prije nego postanu svjesni svojih osjećanja. Naime, muškarci uče skrivati svoje emocije, jer većina kultura smatra da emocije pokazuju samo mekušci.

izvor: minimagazin.info

subota, 15. listopada 2016.

7 zlatnih savjeta: Kako da uljepšate dan voljenoj osobi

Sreća i ljubav su u malim stvarima!

U današnje vrijeme mnogi od nas žive veoma brzim životom, i to je posljedica jednog trenutnog društvenog stanja. Međutim, to ne mora da znači da je to nekakva negativna posljedica. Neki se u svoj toj brzini snađu neki pak ne, ali jedno je sigurno mnogi zaborave na male, svakodnevne stvari.



Kakva je situacija u ljubavi? Mnogi dugoročno planiraju romantične večere ili neka putovanja, pa se čini da je vremena koje provodite zajedno sa svojim partenrom sve manje iako ga viđate svaki dan. Zato je potrebno da se vratite i prisjetite se onih malih stvari kojima ste spontano svakodnevno iskazivali ljubav jedan drugom, kao na početku veze.

Prisetite se zašto je on TA osoba, ljubav vašeg života i osoba o kojoj pričate vašoj porodici i prijateljima.

Evo par jednostavnih savjeta kako da učinite da se vaš partner oseća voljenim i posebnim svaki dan:

Neka pršte komplimenti
Komplimenti čine da se osoba oseća posebnom. Kada ste u vezi, komplimeneti ne moraju da budu isključivo na bazi hvaljenja spoljašnjeg izgleda, već i u formi zahvalnosti ili podsjećanja koliko je partner u nečemu dobar. Naučićete oboje da deljenje i prihvatanje komplimenata nije nimalo teška stvar, a podiže vezu na mnogo viši nivo.

Zahvalite svom partenru što je izabrao baš vas
Nemojte da zaboravite da ste baš vi njegov jedini izbor u moru izbora!

Smijeh+zagrljaj+poljubac
Ovo je jednačina koja je svima poznata, samo ste je možda malo zapostavili. Smijeh je zarazna stvar, ako se vi nasmejete nasmejaćete i svog partnera, jer je osmijeh taj kojim ste jedan drugog osvojili.

Jednominutni spontan i strastven poljubac i zagrljaj koji uputite vašoj voljenoj osobi svaki dan učiniće vašu vezu snažnijom i ljepšom.

Slušajte šta vam govori
Za jednu dugoročnu vezu vrlo je bitno razumevanje, a da biste razumeli zašto je on ili ona dala otkaz ili se posvađala da nekim, morate da saslušate prvo. Znamo, nije lako potpuno isključiti i ostaviti sve ostalo po strani ali "slušanje je" početak svake zdrave i dobre komunikacije. Tako ćete razviti i vještinu davanja konstruktivnih kritika, saveta i podrške.

Provodite vrijeme zajedno
Provodite svaki slobodan trenutak zajedno! Bez obzira da li se radi do spremnju za posao, kuvanju, gledanju tv-a, iskoristite to vrijeme za razgovor, smijeh i poljubac. Uspećete da se povežete dublje kako na emocionalnom tako i na fizičkom planu.

Podržite partnera
Svi mi imamo neke svoje snove koje težimo da jednog dana dosanjamo i ostavrimo, ali svakodnevnica je ta koja nam servira nekada toliko velike prepreke da nam se čini da ih je nemoguće preskočiti, pa jedino što nam preostaje je odustajanju. Zato je veoma bitno da se svakodnevno podržavate i ohrabrujete. Sve je lakše u dvoje, kada imate pomoć i podršku i razumevanje.

Recite "Volim te"
Nemojte se ustručavati i nemojte da vas je sramota da izgovorite to "Volim te". Dvije reči koje će izmamiti osmijeh i popraviti užasan dan. Nek to bude umesto "dobro jutro" i "laku noć", napišite na frižideru ili ostavite poruku pored aparata za kafu, pošaljite sms ili jednostavno nazovite samo da kažete "volim te"!

Priredila: Milana Bulatović
izvor

ponedjeljak, 18. siječnja 2016.

Zasto menstruacija kasni?

Posve je normalno da mjesečnice izostaju ako ste trudni, dojite li ili se približavate menopauzi. No izostanu li u bilo kojem drugom životnom razdoblju, patite od amenoreje (izostanka mjesečnice).

Postoje primarna i sekundarna amenoreja. Primarna je amenoreja pojava kad mjesečnica u djevojčica ne počinje prije 12. godine. Glavni je uzrok amenoreje nizak postotak masnoća. Djevojke moraju imati 17 posto masnoća prije nego što počnu mjesečnice jer su masnoće materijal za stvaranje estrogena tijekom ciklusa.

menstruacija

Sekundarna je amenoreja pojava kad djevojčica uredno dobije mjesečnicu, no ona zatim nekoliko mjeseci izostane. Mnogi uzroci izostanka mjesečnice nisu vrlo ozbiljni. Ipak, niste li imali mjesečnicu tri ili više mjeseci, posjetite liječnika. To je mjera opreza.

Mjesečnice mogu prestati ako ste trudni te ako vam je štitnjača prekomjerno, ili, pak, nedovoljno aktivna, imate li sindrom policističnih jajnika, ako vam je razina hormona prolaktina visoka (a taj se hormon stvara tijekom dojenja, ali i ako ste pod stresom), ako ste prije vremena ušli u menopauzu i zbog brojnih drugih razloga.

Najčešći je lako izlječiv uzrok sekundarne amenoreje suvišna ili nedovoljna tjelesna težina. Ako ste neuhranjeni ili ako ste naglo izgubili 15 posto tjelesne težine, tijelo će to protumačiti kao razdoblje gladi. Stoga će ukinuti sve sustave koji nisu nužni za golo preživljavanje, pa tako i sustav razmnožavanja.

Tijelo prima signale da nema dovoljno hrane za prehranu djeteta i vas samih pa tako sprečava začeće. Prekomjerna tjelesna težina također može uzrokovati izostanak mjesečnice jer što više masnih naslaga imate, to više estrogena stvarate. Iako je određena količina masnoća nužna za ovulaciju, višak je masnoća može spriječiti.

Ukratko, za normalan mjesečni ciklus ključna je optimalna težina. Najbolje ćete procijeniti jeste li pothranjeni ili pretili izračunate li indeks tjelesne mase, odnosno omjer svoje visine i težine. Ako ste pothranjeni, nastojte povećati tjelesnu masu unosom zdravih kalorija, ponajprije složenih ugljikohidrata. Ako ste pretili, razmotrite razuman program za gubljenje suvišnih kilograma.

Mjesečnice mogu izostati i zbog prenapornog vježbanja, koje može smanjit količinu masnoća u tijelu, ili stresa. istraživanja su dokazala da emotivna trauma ili bilo kakav pritisak koji dodatno opterećuje sustav uzrokuje lučenje hormona stresa što ometaju rad hormona kojima tijelo jajnike potiče na stvaranje i otpuštanje jajne stanice.

Amenoreju možete dobiti i kad prestanete piti kontracepcijske pilule. Jednostavno ne počnete opet dobivati mjesečnicu. To može značiti da ste kontracepcijskim pilulama potisnuli kakav drugi problem, primjerice sindrom policističnih jajnika ili bolesti štitnjače.

Liječnik će vam vjerojatno ultrazvučno pregledati jajnike i poslati vas na krvne pretrage kako bi provjerio razinu hormona. Bude li sve u redu, vaši su hormoni još mamurni i neuravnoteženi od utjecaja kontracepcijskih pilula.

Autor: S.G.    savjetnica.com

četvrtak, 22. svibnja 2014.

Zašto kafa 3 u 1 nije dobra za vas?

Kafa je naš mali čarobni napitak, bez kojeg ne možemo zamisliti početak dana i veselu zabavu s prijateljima.

Obična "turska" kafa ima mnoge prednosti u odnosu na instant kafu 3 u 1.

Instant kafa ima vrlo mali sadržaj zrna kvalitetne kafe. Kafa koja se koristi za pripremu 3 u 1 je značajno lošijeg kvaliteta i većina pozitivnih svojstava se gubi tokom termičke obrade.





Tajna pozitivnog učinka kafe na zdravlje je umjerena konzumacija. Turska kafa je bogata mineralima, posebno magnezijem i manganom.  Ima jaka antioksidativna svojstva, sadrži vitamin B 3. Kafa utiče pozitivno na moždane ćelije, štiti od ateroskleroze, tromboza i nekih vrsta raka.

Pozitivna svojstva kafe ne mogu se potvrditi za instant kafu.
Glavni sastojak 3 u 1 kafe je šećer u kombinaciji sa drugim štetnim tvarima, kao što su glukozni sirup, biljna mast i razni emulgatori koji su kancerogeni.  Hidrogenizovana biljna mast može biti izvor štetnih transmasnih kiselina, što negativno utiče na srce i krvne sudove.
Polifosfati u instant kafi su regulatori kiselosti, ali  imaju loš uticaj na zdravlje kostiju.
Instant kafa sadrži male količine kafe, od 9 do 17% kafe, ali sadrži prirodne regulatore kiselosti, natrijumove soli limunske kiseline, fosfate i prirodno sredstvo protiv zgrudnjavanja. Sve navedene materije negativno utiču na zdravlje.


Kofein je alkaloid koji uzrokuje budnost i ubrzava rad srca. Instant kafa sadrži više kofeina nego obična kafa.  Nije preporučljivo da dnevni unos kofeina prelazi 300 miligrama. Šoljica instant kafe ima pribilžno 100 miligrama kofeina.

Prekomjerno konzumiranje kafe može izazvati psihičku, ali i fizičku ovisnost. Koliko puta ste osjetili glavobolju kad niste popili kafu prema vašem dnevnom rasporedu? Koliko puta ste osjetili preskakanje srca kada ste popili previše kafe?

Instant kafa može uzrokovati i prekomjerno izlučivanje kiseline u želucu.

Pojedine vrste instant kafe sadrže glukozni sirup, vještačke zaslađivače, aspartam i acesulfam K. Sve navedene materije prema nekim studijama mogu izazvati rak.
Nakon ovog članka svi bi trebali da se zapitamo koja vrsta kafe će biti naš omiljeni izbor?



utorak, 22. travnja 2014.

Savjeti za sretan dan

Sreća je u vama i oko vas. Samo je morate pronaći i uhvatiti!

1. Probudili ste se, protegnite se u krevetu i recite sebi: "Danas mi niko i ništa neće pokvariti dan." Dobra knjiga i jutarnja kafa su odličan početak dana. Poljubac i zagrljaj su još ljepši za početak dana. Ako nema nikoga pored vas, zagrlite knjigu ili mekani jastuk. Samo se nasmiješite!



2. Budi zadovoljan činjenicom da si zdrav, budi zadovoljan onim što imaš i teži da dostigneš ono što nemaš!

3. Smijeh je pola zdravlja. Smijeh oslobađa hormon sreće. Smijeh štiti od raka i srčanog udara. Okruži se pozitivnim ljudima.

4. Spakuj kofere i putuj sa prijateljima ili osobom koju voliš. Ovaj vikend je sjajna prilika za bijeg od svakodnevice. Otvori kasicu za ovakve namjene. Štedi polako i vidjećeš kako se svota novca neprekidno povećava. Razbij kasicu kad dođu sunčani dani i put pod noge! Nemoj zaboraviti fotoaparat. Fotografije su najljepše uspomene.

5. Zagrli, dodirni i poljubi osobu koju voliš.

6. Francuski i italijanski su tako seksi. Počni su učenjem nekog stranog vremena. Možda upoznaš neku zabavnu osobu koja dijeli slična interesovanja.

7. Opet kažem, ljubite se. Poljubac izaziva leptiriće u stomaku, ali istovremeno smanjuje bolove, pojačava imunitet, opušta um i popravlja vaše zdravlje.

8. Misli na svoje fizičko zdravlje. Vježbaj, trči, plivaj, pleši, pjevaj i radi ono što voliš.

9. Slušaj svoje srce,  slijedi svoje snove i nikada nemoj odustati!

10. Sreća se gradi iz dana u dan, sa svakim novim uspjehom i svakim novim osmijehom. Korak po korak i ostvarićeš svoje snove.




utorak, 15. travnja 2014.

Život čine male stvari

Mnogi od nas smatraju da nisu rođeni pod sretnom zvijezdom. Mnogi od nas smatraju da sreća zavisi od porijekla, imovinskog statusa, životnih okolnosti. Mnogi stručnjaci za emocije smatraju da sreću čine male stvari i da se osjećaj sreće može pretvoriti u naviku, odnosno skup svakodnevnih navika.

U nastavku slijede mali savjeti kako popraviti raspoloženje i zadržati osmijeh na licu.

Smijeh je pola zdravlja
Smijeh je izuzetno zdrava navika. Za vrijeme smijeha mišići lica šalju signale u mozak za kreiranje dobrog raspoloženja. Svaki dan odvojite vrijeme za smijeh. Ne morate imati spektakularan razlog, ali se uvijek možete sjetiti nečega što je bilo smiješno i ponovo se nasmijati.



Recite "Hvala"
Izražavanje zahvalnosti je zdrava navika i popravlja raspoloženje. Kada neko učini nešto lijepo za vas, recite "hvala". To će vas usrećiti oboje. Ljudima sa kojima smo bliski možemo napisati pismo, mail ili sms u kome ćemo izraziti zahvalnost.

Isplanirajte zabavu
Put iz snova je vaša želja na duge staze. Za ostvarenje dugogodišnjeg sna treba mnogo vremena i novca. U periodu dok štedite za svoje savršeno putovanje, isplanirajte i ostvarite nešto lakše. Ne zaboravite da i samo isčekivanje lijepog događaja donosi zadovoljstvo.

Šetnja je dobra za vaše zdravlje
Šetnja u prirodi je najbolja opcija da  osvježite tijelo i duh. Još ako isplanirate šetnju sa voljenom osobom, vaši hormoni sreće će postići maksimalan nivo.

Jedite zdravu hranu
Glad izaziva nervozu. To ste sigurno već primjetili. Ponekad raspoloženje može poraviti porcija hrane koju volite. Nemojte pretjerivati. Crna čokolada čini nevjerovatne stvari za vaše raspoloženje.

Uradite nešto lijepo za druge

Uradite nešto jednostavno,  pustite nekog u redu ispred vas ili nazovite nekoga iz porodice koga niste nazvali dugo.  Kada pomažemo drugima, popravlja se i naše raspoloženje.

Prepustite se maštanju i uživajte u onome što radite

Uživajte u dobroj knjizi, muzici, filmu, kuhanju, razgovoru, kupite sebi cvijeće, ofarbajte sobu. Nemojte na trenutak razmišljati o obavezama i stvarima koje morate uraditi. Razmišljanje o nezavršenim poslovima stvara strašno psihičko optrećenje. Polako, opustite se. Sve se može stići, kada postoji dobra organizacija i ventili za opuštanje. Ne razmišljajte previše o prošlosti i budućnosti, uživajte u sadašnjem trenutku i uživajte u svom životu. Ne zaboravite da nemate rezervni!



srijeda, 25. prosinca 2013.

Zašto je opasan hronični stres?

Svaka osoba ima svoje male i velike brige i probleme i svi smo ponekad uplašeni i zabrinuti.  To su normalne ljudske emocije. Ukoliko brige postanu pretjerane, onda počinjemo ozbiljno narušavati naše psihičko i fizičko zdravlje

Briga se javlja zbog straha od nepoznatog i neizvjesnosti u situacijama kada predviđamo neku potencijalnu opasnost. Bazira se na sposobnosti ljudskog bića da predviđa buduće događaje, a služi da nas zaštiti od opasnih situacija. Svakodnevno brinemo za sebe, svoju djecu, svoje najmilije, naše prijatelje i sve ljude koji su nam dragi i koje volimo. Brinemo se zbog neizvjesnosti.




Emocionalno zrela i psihički zdrava osoba ima sposobnost da napravi razliku između zdrave i nezdrave brige.
Zdrava zabrinutost nam omogućava da se pripremimo za potencijalne opasnosti. Služi za rješavanje problema.

Nezdrava briga narušava naše zdravlje i blokira našu kreativnost . Osoba koja je izložena pretjeranoj količini zabrinutosti neprekidno akumulira stres, što sprečava normalno funkcionisanje organizma.  U ovakvim situacijama javljaju se napetost, poremećaji sna, iscrpljenost, pad imuniteta, umor, smetnje koncentracije, bolovi u vratu i mišićima i kao završni stadij može da se javlja generalizovani napad anksioznosti i panike.
Osobe koje su izložene prekomjernom stresu češće pade od opsesivno-kompulsivnog poremećaja, hipohondrije, neprekidno umišljaju tešku i neizljčivu bolest, žele da ih drugi vide kao paćenike i svijet vide u crnoj bolji.

Postavlja se pitanje: "Kako se dovodemo u situaciju da naše brige postanu tako teške i hronične?"

U životu je granica između normalne brige i prekomjerne brige vrlo tanka. Kada čovjek jednom pređe tu granicu, onda upada u začarani krug, gdje neprekidno misli na najgori mogući ishod: "Šta ako obolim od leukemije ili raka?" "Šta ako izgubim posao?", "Šta ako se moje dijete razboli?"...
Osoba koja se brine zbog gubitka posla neprekidno živi i grču i strahu i pravi sve veći broj grešaka.
Pretjerano brižan roditelj blokira razvoj svog djeteta.


Kako se osloboditi briga?

Ljudi koji su zaokupljeni brigama propuštaju najljepše stvari u životu, propuštaju povoljne prilike, jer su blokirani strahom. Od života ne smijete zahtijevati apsolutnu sigurnost, jer je nikada nećete imati. Prihvatite neizvjesnost kao sastavni dio života i živite svoj život. Drugu priliku vjerovatno nećete imati!

Pretvorite nezdravu brigu u zdravu zabrinutost i skratite joj rok trajanja.
Zapamtite za cijeli život da je pretjerana briga kontraproduktivna i da vam ništa dobro neće donijeti.
Hronična zabrinutost je destruktivna oštećuje vaše srce i mozak.

Vježbajte strategije rešavanja problema. Suočite se sa svojim strahovima i pobijedite ih. Kada ih pobijedite, vidjet ćete da i nisu bile tako strašne, teške i opasne.
Pronađite načine da se opustite i mislite isključivo pozitivno.
Lijepe stvari se dešavaju onima koji očekuju lijepe stvari.
Lijep dan vam želim.